Friday, July 20, 2007

ربنا ستر


أول مرة فى حياتى أكون مستنية نتيجتى كده..حتى الثانوية العامة مقلقتش فيها القلق ده كله..نبدأ الحكاية من الأول

السنة اللى فاتت كنت طالبة عادية جدا جدا بمعنى من السكن للكلية ومن الكلية للسكن مفيش أى حاجة تانية وياريت كنت بذاكر بل العكس الملل اللى كان عندى أدى إلى إكتئاب مزمن من الكلية و النتيجة طبعا فشل دراسى ملوش حل أدى ان انا جبت جيد بالعافية؟؟؟؟؟؟
فى الصيف قررت أنى ادخل مجال الأنشطة بالكلية مادام سبب فشلى الدراسى هو الممل..
السنة دى تقريبا دخلت فى كل نشاط فى الكلية ممكن اشترك فيه من أسرة مشروع دكتور لمعارض ومعسكر جوالة وحفلات الكلية..إلخ
المهم أنى أنا كان لازم مع أخر شهر أقف وقفة مع نفسى ما انا عملت كل اللى نفسى فيه و قضيت على الممل المزعوم اللى كان عندى والحمد لله المفروض بقى إن أنجح السنة دى بتقدير كويس على الأقل عشان شكلى قدام والدى!!! المهم ربنا سترها بعد حبسة أيام المكتبة بالساعات والسهر للفجر وعديت بجيد برضه بس بفرق 10% عن السنة اللى فاتت....

3 comments:

Anonymous said...

ألف مبروك ليكي يامرفت انتي ومريم ولبنى وهند وكل المشاريع الصغيرين...
انا فعلا سعيد بالنتائج الكويسة اللي عملتوها السنة دي وانكم قدرتوا تثبتوا نفسكم في الدراسة زي ما اثبتوها في النشاط.
الحمد لله ان مشروع دكتور كان وشها حلو عليكم وان شاء الله تستمروا على النجاح ده سواء في الدراسة او في نشاط الأسرة وان شاء الله نتائج احسن السنين اللي جاية ربنا يوفقكم..ومتنسوش تدعولنا في امتحاناتنا

Haitham El-Menshawy said...

ربنا يوفقكوا ادعولي علشان من يوم ما دخلت النشاط و انا فاشل

StRoNg MeDiCiNe said...

ألف مبروك يامرفت

والحمد لله ربنا سترها معاكى ومع الكل

بس انا زعلان على مشارع سنه تالته

بس نعمل ايه النتيجة زفت على الكل

الحمد لله على كده

تعرفى انا سعيد جدا ان النشاط أثر فيكم بشكل ايجابى

ده شىء ينحسب للأسرة

ربنا يوفقكم

تحياتى